úterý 13. listopadu 2012

účel tohoto blogu

Během léta 2012 jsme spolu se synem Kryštofem postavili 3D tiskárnu na základě informací otevřeného projektu RepRap. Jedná se o projekt, ve kterém účastníci sdílejí nápady a zkušenosti a díky tomu jde vývoj  kupředu.  Vždy když jsme během stavby narazili na nějakou překážku stačilo chvíli bádat po internetu a nalezl jsem buď přímou odpověď, nebo alespoň vodítko, které nakonec vedlo k vyřešení problému.  Bez této pomoci otevřené komunity bychom si tiskárnu nikdy nebyli schopni sami postavit.

Tak a teď mám pocit, že je řada na mě, abych taky alespoň malou troškou přispěl této komunitě.  Tento blog jsem založil, abych na něm publikoval své poznámky, které jsem si průběžně během stavby tiskárny psal. Bylo to původně čistě pro vnitřní potřebu, abych snadno dohledal co, jak a proč bylo uděláno. Napadlo mě, že něco málo z toho by mohlo být užitečné i pro další zájemce o stavbu RepRapu. Velkou většinu toho, co je zde uvedeno je již sice k nalezení jinde na internetu, spousta těch informací je však pouze anglicky a tak to pro někoho přece jen pořád může být trochu bariera. Takže z toho důvodu uvádím své poznámky v češtině, ve které je toho přece jen k nalezení podstatně méně. Pokud z toho něco bude k užitku, budu rád.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat